Pa da napišem nekaj bistvenih zadev glede mehanskih modov.
Torej to so obične, lepe (gravirane) tube iz različnih kovin, ki imajo gumb za "vžig" in pa zgornjo kapico, kjer se prišraufa uparjalnik. V notranjosti ni nobene elektronike, ki bi pomagala do boljšega uparjanja ali ki bi varovala baterije med delovanjem.
Bistvo uparjanja je čim več pare in čimveč okusa, da nas poteši/zafila, kot nas je včasih analog (cigaret). Za to pa je potrebna moč oz. čim več moči. Če pogledamo osnovni formuli Napetost U = Upornost R x Tok I in pa Moč P = Napetost U x Tok I ugotovimo, da če upornost pada, potem tok narašča.
In ravno naraščujoč Tok je praktično edini morebitni problem, v kolikor ne uporabljamo primernih baterij, ki lahko varno delujejo ob višjem toku.
xxxFire baterije so pač osnovne kitajske li-ion baterije, za svojo ceno čisto dobre, vendar ker lahko varno prebavijo le 2-3 Ampere toka, niso primerne za tuljave z upornostjo majn kot 1.3 ohm, kar je več je povsem varno. Seveda delajo tudi na nižji upornosti, vendar lahko pride do eksplozije baterije, ki nas lahko kljub jekleni tubi, (resneje) poškoduje.
Vkolikor pa poznamo ta problem s tokom in da se za nižje upornosti uporablja bolj varne IMR (LiMn celice) baterije, ki so primerne za visoke toke in hiter padec napetosti, pa lahko uparjamo brez najmajnše skrbi
Primer:
Rdeče Efest
high drain imr li-ion baterije imajo deklarirano 6 Amperov in tudi več (to je tok, ki lahko nonstop teče pri taki vrednosti). Večja, kot je baterija oz. večjo kot ima kapaciteto, višje toke lahko načeloma prebavi. Seveda govorimo zdaj prav o High Drain imr baterijah, ne navadnih li-ion 18xxx baterijah (LiFePO4 celice).
Če pogledamo enačbo
u=r x i vidimo, da je pri upornosti 0.6 ohm in napetosti 4V*, tok kar 6.67 Ampera, kar je že precej, tudi preveč za varno uparjanje na rdečih 18350 efest. Malo večje 18500 bi to prebavile brez morebitnih problemov.
Najbolj zmogljive baterije glede toka so največje 18650. Nekatere lahko prebavijo tudi 30Amperov, kar znese okoli 0.13! ohm pri Napetosti 4V.*
* Napetost 4V je zelo dobra napetost, ker je največja napetost teh imr liion baterij 4.2V... Glede na uporabljene materiale v tubi, kontaktne pin-e in kako so kontakti čisti, pride vedno do neke izgube napetosti oz. padca napetosti. Večji ko je padec, slabše tuba prevaja tok in je moč na koncu nižja, kar pa seveda zgleda ravno tak, kot avto s porabo 12litrov
Tega nobeden ne želi... Taboljši mechi imajo padec napetosti samo 0.2 ali 0.1 Volta, zato sem uporabil 4V za izračune.
Torej zdaj poznamo glavno nevarnost mehanskih modov, to je prevelik tok oz. preslabotne baterije za tak tok, ki lahko v najslabšem primeru ekplodirajo in nas poškodujejo! Bistvo mechov je torej čimvečja moč, ki jo lahko spravijo ven brez problema, ker ni nobene elektronike, ki bi to onemogočala/blokirala. Da pa varno proizvajamo tako veliko moč (tukaj je govora o 20 watih in več; recimo ego komplet s tuljavo 2.2 ohm pri napetosti 3.7V, prozvede caa 6-7 watov) pa seveda moramo met primerne baterije, primeren uparjalnik in poznati upornost naše tuljave.
Prednost mechov je tudi izgled, mala velikost, velika prilagodljivost in nepokvarljivost in predvsem delovanje pod 1ohm in doseganje velikih moči za čimveč pare.
Slabost mechov pa je poleg cene originala, ravno ta nesposobnost regulacije napetosti ali moči, ker ni nobenega vezja ki bi nadziralo. To pomeni, da uparjanje pri 1.5 ohmih ali višje ne bo več tako dobro, ker bo moč prenizka. Moč je brez regulacije povsem odvisna od napetosti baterije. Na začetku je napetost 4.2V, padec napetosti nas postavi na napetost 4V , medtem pa ko vejpamo, pa napetost pada, s tem pa tudi moč. Tako da kvaliteta uparjanja hitro pade. Tuljave z 2 ohm in več pa sploh niso primerne, ker je moči enostavno premalo.
AMPAK to slabost se da odpravit s
KICK modulom, ki je odstranljivo mini vezje za vaš mech. Deluje v 22mm tubah in vam omogoča nastavitev Moči ali Napetosti (odvisno od modela, najpomebnejša je Moč, to želiš konec koncev) in poskrbi, da bo uparjanje večino časa trajanja baterije isto dobro-regulirano. Kick tudi nudi zaščito proti kratkemu stiku in običajno ne omogoča uparjanja pod 1.2ohm. Obstaja kick2 za 40 eur, ki to omogoča, cenejši modeli, sploh ti na fasttech pa tega ne omogočajo.
Mechi so super za subohm ( upornosti pod 1 ohm) vejpanje brez kakršnekoli pomoči vezja, le ustrezne baterije moramo uporabit in primerno upornost tuljave, ne prenizko in ne previsoko. S kick modulom pa postanejo uporabni še za vse tuljave nad 1.2 ohm in poskrbijo za varnost Win win
Pravila za varno vejpanje na subohm.1. Uporabljaj kvalitetne, visokozmogljive IMR li-ion baterije in kvaliteten polnilec!!!!!!!!! Nižje kot želiš z upornostjo, boljšo baterijo rabiš!
2. VEDNO preveri z multimetrom upornost tuljave, ki si jo naredil, da veš kje si in da ni kakega kratkega stika, kar je sicer zelo malo verjetno, v kolikor je uparjalnik brezhiben.
3. Če v kaj nisi prepričan, idi poguglat, poglej youtube video ali pa tukaj vprašaj
Upam, da bo zdaj jasno, da to ni nek bav bav, ampak je pač treba na kako stvar pazit, če želimo ostat zdravi in celi
Glede nakupa potrebne opreme pa sem dodal linke v temi "Mehanski modi in oprema" v podforumu Kje kupiti.
Happy vaping